Що таке Тoyota New Global Architecture (TNGA)

Коли йдеться про сучасні моделі Toyota, часто можна почути скорочення TNGA. У цій статті розберемося, що таке Toyota New Global Architecture, яку роль вона відіграє в сучасних автомобілях бренду та які переваги отримують власники.
Переваги для Користувача: Динаміка та Комфорт
TNGA (Toyota New Global Architecture) — це єдина, гнучка архітектура, яка дозволяє робити масові моделі кращими у керуванні, безпечнішими та ефектнішими на вигляд. Для рамних позашляховиків, як Land Cruiser, є спеціальний, але споріднений варіант цієї архітектури — GA-F.
З точки зору технологій, TNGA – це набір гнучких, стандартизованих платформ (шасі) і компонентів, на яких побудована переважна більшість сучасних автомобілів Toyota (Corolla, Camry, Yaris, RAV4 тощо). Але також це філософія підходу до створення авто, головна мета якого — зробити кожен автомобіль кращим для водія. Завдяки TNGA Toyota стала ефективнішою у виробництві, а заощаджені ресурси інвестує у керованість, сміливий дизайн та високу якість автомобілів.
TNGA — універсальний фундамент сучасного модельного ряду
Програма TNGA почалася з четвертого покоління Prius у 2015 році, але її справжня сила полягає в її масштабі та універсальності.
Сьогодні TNGA-платформи та компоненти використовуються у понад 40 моделях по всьому світу. Ця архітектура стала основою для найпопулярніших і найбільш продаваних моделей Toyota, включаючи:
- RAV4,
- Corolla Cross,
- Camry,
- Yaris Cross та інші.
Використання єдиного, але гнучкого фундаменту дозволяє Toyota оперативно реагувати на регіональні потреби ринку, створюючи саме ті відмінні та привабливі автомобілі, які цінують клієнти. І при цьому не жертвуючи якістю та ефективністю виробництва. TNGA — це постійно еволюціонуючий фундамент, який дозволяє швидко адаптувати автомобілі під потреби різних ринків, зберігаючи баланс між локальними особливостями та глобальними стандартами якості.
Land Cruiser та Платформа GA-F: Надійність Поза Дорогою
Філософія TNGA також охоплює позашляховики, де вона адаптована у спеціалізовану платформу GA-F. Це основа для легендарних моделей, як-от Land Cruiser серії 300 та новішої серії 250.

Платформа GA-F зберігає перевірену рамну конструкцію, але значно модернізує її. Завдяки використанню новітньої технології зварювання та надміцної сталі у стратегічно важливих місцях, досягнуто pбільшення жорсткості рами на 50% та загальної жорсткості кузова на 30% (у Land Cruiser Prado порівняно з попереднім). І також покращене співвідношення міцності та ваги.
Такий підхід забезпечує відмінні базові характеристики для їзди бездоріжжям, водночас підвищуючи керованість, включно з комфортною їздою на звичайних дорогах.
Технології для бездоріжжя на прикладі Land Cruiser Prado GA-F
Для покращення динаміки та позашляхових можливостей Land Cruiser отримав низку функцій.
- Нова підвіска. Для оптимізації геометрії передньої та задньої підвісок використовуються високорозташована підвіска з подвійними поперечними важелями (спереду) та підвісна вісь з продольними важелями (ззаду).
- Покращена артикуляція коліс, що є показником позашляхових характеристик, що описує здатність шини залишатися на землі.
- Електропідсилювач керма (EPS), що сприяє зменшенню втрати контролю над кермом через віддачу, забезпечує чітке відчуття керма, покращує маневреність на низьких швидкостях, забезпечуючи легкість маневрування та керування.
- Стабілізатор з механізмом відʼєднання (SDM). Функція, що активується перемикачем, дозволяє від'єднати передній стабілізатор (зробити його "вільним") для максимального ходу підвіски на бездоріжжі, а потім заблокувати його для стабільності на асфальті (блокування можливе на швидкості в 30 км/год і вище).
- Постійний повний привід (Full-time 4WD): Використовує центральний диференціал Torsen® LSD, який оптимально контролює розподіл крутного моменту між передньою та задньою осями відповідно до дорожніх умов, забезпечуючи незрівнянну стійкість у складних умовах.
Таким чином, TNGA, через свою адаптовану форму GA-F, дозволяє Land Cruiser 250 поєднувати легендарну надійність із сучасними технологіями та значно покращеною динамікою як на трасі, так і далеко за її межами.